Nu kan I abonnere på mig som fast “husfotograf” i Jeres virksomhed. Det betyder at I til en fast lav pris hver måned, kan få dækket alle de løbende behov for visuelt content. Det kan være alt fra medarbejderportrætter til hjemmesiden til nye pressefotos eller dækning af særlige begivenheder, og selvfølgelig også produktion af videoer til reels, stories, kursusindhold, webinarer osv.
Foto & video gjort
nemt prisfast praktisk rentabelt for Jer.
Få jeres helt egen inhouse fotograf
Der leverer nyt foto & video content Hver måned
Jeres virksomhed får altså adgang til en professionel fotograf “on demand”. Har I løbende brug for billeder og video til markedsføring, rekruttering, presse, events, hjemmeside, SoMe kanaler, årsrapporter osv. så er denne ordning en total no-brainer! Den er både mere fleksibel og langt mere rentabel end at hyre ind fra gang til gang.
Visuelt content gjort
- Nemt
- Rentabelt
- Fleksibelt
- Effektivt
- Prisfast
Godt content
- Øger salget
- Styrker brandet
- Signalerer kvalitet
- Udtrykker høj faglighed
Den rentable løsning med det store udbytte
- Kontinuerligt
- Fleksibelt
- Prisfast
- Professionelt
- Skræddersyet
Når I har behovet | Hvor I har behovet | I got you! |
Billeder af behandlinger, produkter, medarbejdere, processer, teamet, events, kontoret til brug på hjemmeside, i pressen, til markedsføring, rekruttering, årsrapporter – you name it, I got you!
Løsningen der sparer Jer tid & ressourcer, men leverer kontinuerligt, fleksibelt & effektivt.
En fastansat fotograf er not-an-option i de fleste virksomheder på trods af at det kun er blevet mere og mere nødvendigt konstant at have nyt, friskt og lækkert produceret visuelt indhold at kommunikere, markedsføre og gøre sig synlig med. Typisk klarer man sig med tvivlsomme mobiloptagelser og hyrer først en fotograf eller et bureau ind når dét ikke rækker, og selvom det kan være dyrt nok, så har man i det mindste ikke en konstant lønudgift og skal ikke tænke på barsel, sygedage, pension og feriepenge.
Det er her “husfotografen” kommer ind i billedet som den helt oplagte gyldne middelvej!
I tæt samarbejde opnår vi at
Opgradere det visuelle udtryk | Styrke brandet | Øge salg og synlighed |
Hjemmeside & SoMe
- Medarbejderportrætter
- Reels, Stories, Opslag
- Employer Branding
- Stemningsbilleder
- Produktbilleder
- Grafik & Topbannere
Salg & Branding
- Projekter & Processer
- Branding Videoer
- Profil Videoer
- Salgsmateriale
- Kampagner
- Online kurser
HR, Kommunikation & Markedsføring
- Rekruttering & Jobopslag
- Lancering af Produkter
- Pressemeddelelser & PR
- Indhold til Kurser
- Indhold til Webinarer
- Artikler & Case Stories
Tryksager & Events
- Reklamefoldere & Pjecer
- Dækning af Events
- Magasiner & Blade
- Årsrapport & Lookbook
- Plakater & Beachflag
- Udsmykning
Branding, presse, website, events, tryksager, SoMe m.m.
Vælg den løsning der passer bedst til jer
Prøv det af
Basic
Inhouse fotograf 1 hel arbejdsdag om måneden:
Oplagt valg for virksomheder med et lidt mindre behov. Jeg kan løse de samme opgaver som i de to andre abonnementer, blot i en lidt mindre scala, hvor et besøg af fotografen én gang pr. mnd. er nok. Det er også helt oplagt at vælge Basic hvis I i første omgang lige vil afprøve ordningen og se om det er fordelagtigt for Jer.
7.500,- DKK/Mnd.*
* 3 måneders binding
Inhouse fotograf
Standard
Inhouse fotograf 2 hele arbejdsdage om måneden:
Det perfekte abonnement for virksomheder med et jævnt behov for nye billeder. Jer der f.eks. har brug for at få opdateret billederne på hjemmesiden, portrætterne af ledelsen eller medarbejderportrætterne. Også et godt abonnement til Jer der af og til har brug for lidt nye billeder til presse, employer branding og lign.
12.500,- DKK/Mnd.*
* 3 måneders binding
Fotograf on-demand
Premium
Inhouse fotograf 3 hele arbejdsdage om måneden:
Oplagt valg for virksomheder der er aktive online og løbende har brug for nye billeder og små videoer. Ligeledes et godt valg for Jer der jævnligt at brug for medarbejderfotos, eller for foto- og/eller videooptagelser af projekter, processer og forløb, eller til markedsføring, case stories, jobopslag og lign.
17.250,- DKK/Mnd.*
* 3 måneders binding
Inhouse fotograf
Ultimate
Inhouse fotograf 4 hele arbejdsdage om måneden:
Et idéelt abonnement for virksomheder med et stort og varieret behov, men hvor en fastansat fotograf stadig er for bøvlet og for dyrt. Dette valg er for Jer som har en marketing- og/eller kommunikationsafdeling der ville profitere af at have en fast fotograf tilknyttet, til at dække de løbende behov for visuel markedsføring og kommunikation.
21.500,- DKK/Mnd.*
* 3 måneders binding
Sådan fungerer det
FAQ
What's the catch!?
Jeg kan godt forstå at du spørger.
For hvad får en fotograf med mere end 20 års erfaring til at få den idé at sælge sig selv for en lavere timepris!?
Det skal jeg fortælle dig:
Den faste tilknytning skaber et tættere bånd med de virksomheder jeg servicerer og det styrker loyaliteten gensidigt. Win-win.
I en tid med Corona, krig, inflation og kriser er det blevet mere tungtvejende for mine kunder med “en god pris” og samtidig mere afgørende for mig med et nogenlunde stabilt flow af indkomne opgaver, og begge dele imødekommer denne løsning. Win-win.
Så i bytte for den lavere timepris får jeg til gengæld et endnu højere niveau af loyalitet og et mere stabilt flow af arbejdsopgaver.
Hvorfor er der 3 måneders binding?
Det er der for at undgå at nogen blot benytter chancen til at få løst en enkeltstående opgave til en billig penge.
Hele idéen med “inhouse fotograf på abonnement-modellen” er at det skal være en win-win situation.
Kan vi gemme timer eller dage til næste måned?
Nej. Af samme årsag som der er en bindingsperiode. Hele humlen er, at jeg får en vis mængde arbejde, til gengæld for en lavere pris.
Det skal både være rentabelt for Jer og give mening for mig.
Kodeordene er “win-win” og fleksibilitet.
Så hvis der er perioder med lavt eller intet behov, så kan I efter bindingsperiodens udløb nedgradere eller opsige Jeres abonnement og vende tilbage når der igen er behov for min service.
BONUSINFO: Efter mere end 20 år som selvstændig har jeg tilegnet mig en del forskellige kompetencer, så måske kan jeg bidrage med andet end foto og video? Spørg mig, det kan aldrig skade!
Hvor mange billeder og videoer får vi?
Det afhænger både af hvilken løsning I vælger og af hvad Jeres behov er:
- Er det korte videosekvenser eller er det længere branding videoer?
- Er det stemningsbilleder fra et event eller er det billeder der kræver mere efterbehandling?
- Har I både brug for stillbilleder og video, eller kun en af delene?
Osv. osv. osv.
Det er derfor noget vi aftaler nærmere om på opstartsmødet, men her er nogle eksempler på hvad I kan forvente:
STILL BILLEDER
Portrætter: 8 stk.
Eller
Miljø: 10 stk.
Eller
Reportage: 30 stk.
Antallet af billeder er pr. dag jeg er hos jer om måneden.
VIDEO
1 stk redigeret video á 2-10 min. varighed (Fra max 2 timers råoptagelser)
Eller
4 små videosekvenser til sociale medier á 30-60 sekunders varighed
Hvor mange timer udgør en arbejdsdag?
6 timer inkl. frokost, eller 5 1/2 timer uden.
Det kan måske lyde af lidt, men når jeg er ude og fotografere i 5 1/2 timer så ligger der yderligere minimum 8-12 timers yderligere arbejde med sortering, kontaktark, redigering, efterbehandling og deslige.
Så egentlig er én arbejdsdag hos Jer, lig med halvanden til to arbejdsdage for mig.
Faktisk er selve optagedelen, hvad enten det er stilbilleder eller video, den mindste del. Størstedelen af arbejdet ligger bagefter.
Hvor meget kan du nå på en arbejdsdag?
Lad mig sige det sådan; jeg er ret effektiv!
Men for at komme med et eksempel, kan jeg fortælle, at når jeg f.eks. har været ude for at fotografere byggeprojekter for mine entreprenørkunder, så har jeg typisk kunnet nå 2-4 byggepladser, afhængigt af hvor langt der var imellem dem og hvor omfattende fotograferingen på den enkelte plads var.
Så jeg kan sagtens nå flere ting i løbet af en dag, også flere locations.
I et eksempel som ovenstående, vil det sagtens kunne være indenfor rammen af abonnementet med kun én dag om måneden, da efterbehandlingen af denne type af billeder ikke strækker sig over mere end én hel arbejdsdag.
Det kommer dog i sagens natur også an på hvor mange billeder kunden skal bruge; det er stor forskel på om det er 5 billeder fra hver plads, eller 20.
Det vil til gengæld se lidt anderledes ud med andre typer af billeder, som f.eks. portrætter. Selvom jeg måske sagtens ville kunne nå at fotografere 25 medarbejdere på én dag, så ville jeg ikke kunne klare efterbehandlingen af 25 portrætter på kun én dag, ergo vil sådan en opgave lægge udover rammen får abonnementet på kun én dag pr. mnd.
Dog vil dette kunne løses ved at jeg f.eks. skyder billederne den ene måned og efterbehandler dem den næste, og så kan datoerne bare placeres tæt på hinanden, således at fotograferingen f.eks. foregår d. 25/8 og efterbehandling d. 1/9 med levering kort herefter.
Det samme gælder for andre former for content; små videosekvenser med relativt let redigering kan jeg nå flere af på én dag, mens branding videoer med optagelser på flere locations og et efterfølgende mere omfattende redigeringsarbejde, vil strække sig over mere end én dag.
Men igen, det er præcis alt sådan noget vi tager på opstartsmødet og løbende også i planlægningen fra måned til måned.
Husk at ordningen er fleksibel, så man kan opgradere en periode (min. 3 måneder som er bindingsperioden) og nedgradere igen senere.
Kan man fordele timerne i en arbejdsdag over flere dage?
Nej, det kan man ikke.
Opgaverne skal samles så de kan løses på det antal dage I har valgt. (1, 3 eller 5)
Så hvis man har valgt at have mig én dag om måneden kan man altså ikke fordele tiden henover to dage á 3 timer, eksempelvis.
Dog kan jeg sagtens nå at være på flere forskellige locations på én dag. Det kunne f.eks. være at jeg tager medarbejderportrætter i huset, optager nogle videostories på en location og slutter med at fotografere stilbilleder af et andet projekt inde i byen.
Bare et eksempel.
Hvad er vores rettigheder til fotos og videoer?
Jeg har ophavsretten.
I har brugsretten.
Det betyder at I må bruge billederne i Jeres eget regi, men ikke videresælge eller videregive fotos og video produceret af mig til 3. part uden forudgående skriftlig aftale med mig som ophavsretshaver.
Som udgangspunkt skal enhver 3. parts interessent betale for fotos eller video de ønsker at benytte.
Kommer du på faste dage hver måned?
Jeg kommer den eller de dage vi aftaler. Det behøver ikke være faste dage. Det skal som udgangspunkt være fleksibelt så I kan trække på mig når der er brug for det. Det kan f.eks. være I gerne vil have taget billeder til et Kick-off arrangement, eller at der ligger nogle andre særlige begivenheder i gerne vil have dækket på bestemte dage. Det kan også være at bestyrelsen er samlet én bestemt dato og det er eneste mulighed for at få taget portrætter af alle.
Så det er vigtigt at have Jer for øje om der er nogle vigtige fremmødedatoer når vi holder vores månedlige planlægningsmøder.
Hvor tit kommer du?
Det afhænger af hvilken løsning i har valgt.
Og hvor jeg er, afhænger af hvor opgaverne er.
Jeg er der hvor I har brug for at jeg skal være, så længe det er indenfor rammen af den løsning I har valgt.
Kan vi nedgradere vores abonnement?
Ja. I kan til hver en tid op- eller nedgradere Jeres abonnement, efter behov.
Dog kan man ikke nedgradere før efter bindingsperiodens udløb.
Både op- og nedgraderinger gælder fra næstkommende måned.
Kan vi dele vores abonnement med en anden virksomhed?
Nej, det kan man ikke.
Hvad er der med i prisen?
Kørsel:
Al kørsel indefor Storkøbenhavn er med i abonnementsprisen.
Efterbehandling:
Almindelig efterbehandling af alle stillbilleder i abonnementspakken er inkluderet.
(Se hvor mange det drejer sig om under spørgsmålet “Hvor mange billeder og videoer får vi?”)
Inkluderet udstyr:
- Alt udstyr der skal bruges til stillbilleder, video og droneoptagelser.
- Computer og software til al billedbehandling og videoredigering. (Dog kun en stationær maskine på mit eget kontor, så efterbehandling og redigering foregår altid der)
- Sikkerhedsudtyr til fotografering på byggepladser (Sikkerhedssko, hjelm, vest)
Udover det, så afhænger indholdet i Jeres abonnement af hvad Jeres behov er og hvad vi indgår af aftaler.
Vil I f.eks. selv gerne klippe, tekste og uploade videoer og bare have rå-materialet?
Eller skal jeg klippe det, men i vil selv uploade det?
Og hvis jeg skal klippe det, hvor “fancy” skal det så være?
Nogle af de virksomheder jeg arbejder med har en kommunikationsafdeling, andre har en kæmpe markedsføringssektion, mens andre slet ikke har nogen af delene, så der kan være stor forskel på hvor meget de enkelte virksomheder kan eller vil gøre selv.
Der er mange spørgsmål der kunne stilles her, så derfor er det bedst at tage en snak, før vi lægger os fast på hvad I kan få med i prisen.
Husk at jeg tilbyder en 15 minutters helt uforpligtende online samtale -eller bare over tlf.- hvor I kan blive klogere på om det overhovedet kunne være noget for Jeres virksomhed at have en inhouse fotograf på abonnement.
BONUSINFO: Jeg har været selvstændig i mere end 20 år, så jeg har haft -og har stadig- mange hatte på; jeg er ejer, boss, medarbejder, bogholder, sekretær, tekstforfatter, websitedesigner, grafiker, key account manager, salgsmedarbejder, indkøber, udvikler, projektleder og fotograf ikke at forglemme!
Disse mange erfaringer, omend de er af en mindre scala i en lille enkeltmandsvirksomhed, er nogen I også vil kunne trække på og få glæde af efterhånden som vores samarbejde udvikler sig.
Jeg er f.eks. ikke helt ringe til at skrive, og eminent til at se andres fortræffeligheder og potentialer og videreformidle dem. Det være sig personligheder såvel som virksomheder.
Hvad er ikke med i prisen?
Kørsel og anden transport uden for Storkøbenhavn er ikke med i prisen.
Så når jeg f.eks. skal til Århus og fotografere vil jeg efterfølgende fakturere for bro og/eller færge og for selve kørslen med følgende takster:
Kørsel (Tiden angivet er for kørsel ud og hjem sammenlagt)
1 time : 500,-
1,5 time: 750,-
2 timer: 1.000,-
2+ timer efter nærmere aftale
Og udover det, så er svaret er lidt det samme som på spørgsmålet om hvad der er med i prisen.
Det afhænger af hvor I ønsker at overtage opgaven fra.
Hvornår og hvordan betaler vi?
Abonnementet er forudbetalt. I får tilsendt en faktura.
I modsætning til når man hyrer mig ind fra gang til gang hvor jeg først sender faktura ud når arbejder er udført og billederne leveret.
Hvordan opsiger vi vores abonnement?
I opsiger blot abonnementet ved at sende mig en skriftlig meddelelse om at I ønsker at opsige abonnementet for nu.
I kan dog først opsige abonnementet efter bindingsperioden på 3 måneder.
Opsigelsen gælder fra næstkommende måned.
Leverandør og sparringspartner
Med mig som Jeres inhouse fotograf, får i en yderst fleksibel “medarbejder” og en højt specialiseret leverandør der qua mine mange års erfaring også kan bidrage med faglig sparring, løsningsforslag, planlægning, idéudvikling og meget mere.
En del af virksomhedens DNA
Med den faste tilknytning til jeres hus øges loyaliteten gensidigt og skaber tryghed og tillid, og ikke mindst får jeg dybere kendskab til jeres produkter og ydelser og opbygger dermed en værdifuld spidskompetence i at synliggøre og videreformidle netop Jeres budskaber og værdier.
SPØRGSMÅL
Lad os tage en uforpligtende snak
Don't be shy.
Vil du vide mere om inhouse fotograf på abonnement eller er der noget du er i tvivl om, så tøv ikke med at kontakte mig.
Det er helt uforpligtende.